Bio, Texas och lussebullar

I torsdags var det som vanligt torsdagsbio. Det har inte kommit någon snö än men marken är täckt av glittrig frost. Den här veckan var det Norwegian wood. Filmen var väldigt vackert gjord men lite för lång för att det skulle vara bekvämt att sitta på gamla biostolar.





Sen blev det helg och jag åkte hem till mamma och pappa. Efter klockan elva kaffet på lördagen åkte jag och mamma till min syster Liza för att ta hand om Texas när hon uträttade ärenden. Och det kan man ju inte säga nej till när han är så söt.







På söndagen tjuvstartade vi julen lite och bakade lussebullar.





När lussebullarna jäste bakade jag weiner nougat tills när klassen ska ha julmys på tisdag.



Weiner nougat är världslätt att baka och smakar lite bättre när man gjort den själv.
Allt man behöver är
250 g nougat
150 g flagad mandel
125 g mörk choklad
Rosta mandeln i en torr stekpanna och smält chokladen, rör sedan ner nougaten i chokladen och blanda i mandeln. Häll smeten i en form som är ca 20x20 cm och låt den stelna i kylen. När den är stelnad skär man den i lagom bitar.



Det var min helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0