Sammanfattning januari-maj

I söndags flydde jag huset på grund av barn med magsjuka. Efter som att jag inte är supersugen på att bli magsjuk följde jag med min syster Anna hem till henne i Uppsala. Tog symaskinen under armen och hoppade på tåget. Så istället för att sitta i mitt flickrum och sy så har jag nu lånat Annas köksbord. Idag har fröken Rebecca fått prova klänningen som nästan är klar. Den satt nästa perfekt, allt som behövs är att sy upp midjan och in ärmarna och på med kragen, sen är den klar! Efter som kamerasladden är hemma får ni se klänningen till veckan, i stället tjuvstartar jag lite med en årlig sammanfattning i bilder. Det kan ju vara lite fint att minnas tillbaka vad man har gjort under året. Men nu tycker jag att det ska bli mest skönt att börja på ett nytt.
 
Januari
Va nykär och ville mest vara med henne hela tiden. Gjorde därför av med en hel del pengar på SJ, men så får det ju va!
 
 
 
När jag inte satt på ett tåg mellan Hudiksvall Linköping klippte och klistrade jag inför min lilla kollektion i skolan
 
 
 
Jag hann även med att bli fotograferad och vaxa Susannas ben några gånger
 
 
 
En helg kom världens bästa Stina upp till mig från Falun och hälsade på
 
Februari
 
I februari va jag på fina Moas fotoutställning i Sandviken
 
 
Jag jobbade med screentryck och använder bara färgerna superrosa och orange
 
 
Va docka på en fotografering
 
 
I februari åkte klassen till Stockholm. Jag hade på mig vårskorna på tok för tidigt, vi gick på second hand, Dramaten rundtur och fikade. Fika paus är väldigt viktigt
 
 
 
 
Efter den lilla utflyckten satte jag mig vid symaskinen igen och började sy på en klänning med tyg från Paris
 
 
 I slutet av februari vinkade jag hejdå till snön och tog tåget söderut, till malmö och våren
 
 
Fick bo hos en av mina fawo kusiner och hans Nicole. Dom bjöd på finfrukost och visade mig runt i Malmö. Himla fina är dom!
 
 
 
Sen började jag min praktik på Malmöoperas kostymavdelning. Det va kul ibland och jobbigt ibland. Sydde en hel del likadana mössor och hade hemlängtan
 
 
 
När jag inte skuttade runt i kulisserna på operan passade jag på att turista lite. Lovisa kom på besök över en helg och då åkte vi såklart till turning torso och åt årets första glass i solen.
 
 
En fredagkväll hälsade jag på hemma hos Nina och Klas. Vi satt och pratade i deras fina vardagsrum med visdomsordet Carpe Diem på väggen.
 
 
När jag tackade för mig och lämnade Malmö hade det hunnit bli Mars.
 
 
Mars
I mars kom solen tillbaka lite, det var dock fortfarande väldigt kallt
 
 
Jag hade svårt att sova så jag sydde kjolar och klänningar förhand i sängen på nätterna istället
 
 
 
Jag gick på svartklubb med LillCarolina. Kommer alltid komma ihåg den kvällen, helt sjukt kul!
 
 
 
Sen hann det på något vis bli april
 
April
Vill jag inte komma ihåg så den tar jag bort. Och så var det med det.
 
 
 Maj
 
 I maj la jag känslorna på hyllan för jag hade inte tid. Satt vid symaskinen dygnet runt för att bli klar med allt innan klädvisningarna.
 
 
Den 12 maj, direkt efter vår sista klädvisning klämde hela klassen in sig i bilar och for till Jessicas bröllop! Jessica (som också gick i min klass) gifte sig med sin Robert och det va det första bröllopet i mitt liv där en av mina vänner gifter sig. Det va tårfyllt och väldigt vackert!
 
 
Åkte till Gävle för att kolla på när studenterna hade bal på engeltofta
 
 
Åkte vidare till Uppsala och hade picknick vid ån med Annapanna och åt årets första jorgubbar!
 
 
Låg på gräset och va glad över att det nästan va sommar
 
 

Tillslut började även äppelträden blomma i Hälsingland.
 
 
Hade utedag med skolan, åkte dressin och målade ute. Att åka dressin är kanske hur kul som helst!
 
 
Resten av maj bestod av att hets-umgås med alla och göra saker hela tiden för att ta tillvara på varje sekund med varandra. Innan juni kom och vi flyttade ut...
 
Men det är ett annat inlägg!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0