Dagnys hörna

När det är lördag och man inte har mycket planerat tycker man att det hade varit fint om man fick sova länge länge på morgonen, men idag vaknade jag 07,10. Alltså fem minuter innan jag brukar stiga upp till vardags. Men, värre problem kan man ha för när jag steg upp någon timme senare fick jag mammas hembakta bröd och en stor kopp te! När frukosten var uppäten målade jag läpparna röda, satte upp håret i en snurr och åkte in till stan för att träffa en av mina äldsta vänner Josefin.





Jag mötte upp Josefin utanför Gävles nyaste tillskott i café väg, Dagnys hörna. Det ligger där mitt tidigare favorit café sparven låg, och jag måste säga att det var en bra ersättning som jag kan tänka mig att leva med. För Dagnys hörna är ett 50-tals inspirerat café där dom spelar svängig musik och flickorna som jobbar där har vippiga kjolar.



På väggarna har dom Casablanca posters, som kanske är en av de snyggaste filmerna.



De övriga väggarna var fint målade i rosa, gult och turkost. Om ni någon gång besöker Gävle måste ni gå hit för att äta belgiska våfflor. Det ska i alla fall jag göra nästan gång, men idag nöjde jag mig med en kopp kaffe.



Dom har dom sötaste kopparna



Efter kaffet köpte jag ett tuggummi också, bara för att det var så fint.



Sen kramade jag Josefin hejdå och åkte hem. Jag kommer troligen ha låten "åh Dagny, kom hit och spill, åååå Dagny, fem droppar till....." på hjärnan i flera veckor framöver, men det gör inget för den är så festlig.


Kommentarer
Postat av: Miranda

rött läppstift är himla snyggt det!



sv: Hihi! Jag tror jag såg din kommentar i någon annans blogg och så tyckte jag att "sytanten" lät spännande eftersom jag själv försöker sy om vintagefynd och sånt ibland. ;) Blev verkligen imponerad av din fina spetsklänning! Var den svår att sy? Gick du efter något mönster? Det ser ut som en studentdröm, åh... Och tack så hemskt mycket, vad glad jag blir!!! :)

2012-02-18 @ 19:10:01
URL: http://mirandamorgonvind.blogg.se/
Postat av: Miranda

sv: Okej, jag kan tänka mig det! Kikar in igen så jag får se den. :) Självklart får du använda den, det är bara kul om den kommer vidare! :) Kram

2012-02-18 @ 23:51:19
URL: http://mirandamorgonvind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0