Stockholm dag 2 och Linköping

I fredags morse vaknade jag sjuk som tusan hemma hos min storasyster som tyvärr hade gått till jobbet så jag fick äta frukost själv. Men det gick ingen nöd på mig för det fanns både DN och en väldigt god frukost!
Efter en långfrukost tog jag tåget till Stockholm och mötte upp min klass för att dricka kaffe på konditori kafferepet. Det var ett väldigt fint café som nog har sett lika ut sedan 50-60 talet.
När vi druckit upp vårt kaffe gick vi på secondhandaffärer och letade efter Dollys som är en fin tygbutik som tyvärr hade stängt. Vi var bland annat på min favorit affär som heter old touch där man kan vara inne och titta på prylar i timmar. Jag kom där ifrån med ett skirt nattlinne och ett hårspänne.
Klockan två samlades hela klassen på Dramaten för en visning på deras kostymavdelning. Där tog jag inga bilder för det var alldeles för spännande. När klockan slog tre sprang jag ner till T-centralen och tog tåget till Linköping. Jag hade en väldans tur som kom fram för min kära flickvän hade i sin feberyra köpt en biljett till torsdag i stället för fredag. Men jag kom fram trotts allt, och tur var väl det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0