Dagmar, Ljusdal och tappade vantar

Hit intills har jag inte märkt av stormen Dagmar (förutom att det blåste väldigt mycket när jag gick till efterfesten på juldagen) tills i morse när jag möttes av det här över min plats i sysalen.



Stormen har blåst av takpannor på skolan så det har regnat och snöat in. Som tur var är inget viktigt förstört, enbart mitt ritblock blev vattenskadat. Nu har jag i alla fall fått en ny plats tills hålet är lagat.

När morgonmötet var slut knåpade jag ihop min "moodbook" som är som inspirationsbok till min kollektion





Efter lunch bestämde jag och några i klassen att vi skulle åka till Ljusdal för att gå på utförsäljning av en pysselbutik. Det fanns hur mycket saker och pyssel som helst! Det mesta viste man inte att man behövde men jag ville ha allt. Jag kom därifrån med fyra stycken promarkers och några fjärilsbokmärken.













På bussen hem glömde jag mina vantar, jag tror ärligt att jag aldrig haft samma par vantar två vintrar i rad. Påminnelse till mig själv: Knyt fast vantarna i ett snöre till nästa år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0