Fotografering och vaxade ben

Till skillnad från igår då jag inte gjorde mycket vettigt har jag gjort tusen roliga saker idag. Dagen började med mönsterkonstruktion på kavaj och det var halv svårt men väldigt roligt. Jag gillar att greja med smådetaljer och vara noga med varje millimeter. Varje onsdag har vi friskvård och nytt för denna termin är kör, som jag självklart valde.



Efter lunch kom teater Agata till oss för att ha lite möte/genomgång och för att vi skulle ta måtten på dem. Teater Agata och min klass gör ett sammarbete där vi designar och syr kläderna till en föreställning om Strindberg som dom ska visa i vår. Nu är vi bara i början och pratar om vad vi ska göra men jag ser verkligen fram emot det här för att det kommer att bli ganska "flippade" kläder som vi vanligt vis kanske inte skulle sy.

Så här ser det ut under måttagning



Efter skolan följde jag med Hanna till studion för att hjälpa henne med en fotouppgift. Hon skulle fotografera rörelse med analog kamera. Här är några bilder som hon tog för att testa ljuset. Dom riktiga bilderna får ni se om några dagar då Hanna har framkallat rullen.







När fotograferingen var klar fick jag och Angelica agera vaxörskor åt Susanna som ska på pojkväns helg nu i helgen. Jag har aldrig vaxat någon förut (förutom ett misslyckat men dock tappert försök på mig själv) men det var bland det roligaste på länge, det var verkligen tok-kul att se när Susanna kved i skräck blandad förtjusning.







Självklart filmade vi hela spektaklet



Nu ska jag äta tigerkaka som Lina har bakat med lill-familjen

Kommentarer
Postat av: Anna

Ha ha! Vilken rolig film!

2012-01-19 @ 10:08:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0