Att vara konstant mätt och gå runt i timmar

Hej gobitar! Nu har jag kommit tillbaka till havet och fått krama på min mamma igen. Hon har varit bortrest och när hon kom hem var jag bortrest, så vi åkte om varandra.
 
Nu tänkte jag visa er vad jag gjort dom här dagarna då jag varit i både Uppsala och Stockholm. Man kan säga att jag i stort sätt bara ätit massa gott och gått runt en hel del.
 
I torsdags jobbade jag till klockan kvart över två. Då låste jag dörrarna till butiken och toksprang till tåget. När jag kom fram mötte min syster mig på perrongen med körsbär (det va bigarråer egentligen men körsbär låter finare) Sen gick vi och hade picknick vid Fyrisån.
 
Vi öppnade en flaska rosabubbel som jag inte hann dricka upp på mitt kalas. Men efter som jag hade sprungit med den i min väska flög nästan hela flaskan ut i ån...
 
På söndagen åkte vi till Stockholm och strosade runt bland gatorna. Vi åt pizza på en restaurang där dom bakar pizzorna mitt i rummet, super gott va det och jag blev galet mätt!!!
 
Sen gick vi mot fotografiska för att titta på en utställning av Sally Mann (vars bilder jag gjorde ett kollage av för ett tag sedan)
 
 
 
Jag fick en fin liten kamera av Anna. Den är som ett kalejdoskop fast lite bättre
 
Resten av dagen tittade jag i den mest hela tiden
 
Sen strosade vi runt i gamla stan
Jag hade lite problem med en bankomat som var på tok för högt upp.
 
Sen satte vi oss på ett litet café och drack capucino (konstaterade att det måste vare den enda cafét i hela Sverige som inte har vanligt bryggkaffe)
 
 
 
Så här spexigt ser det ut genom kameran!
Sen gick vi till tågstationen och tog tåget hem. När vi var tillbaka i Uppsala lagade vi middag och gjorde en tillbringare med mojito.
 
 
Efter maten stupade vi i soffan framför två filmer.
Vad vi gjorde idag tar jag i nästa inlägg
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0