Roadtrip och bröllop med Britta

Den första dagen på sommarlovet tillbringade jag med världens bästa Britta. Hon hämtade upp mig vid 11 och så åkte vi krokiga vägar och lyssnade på högmusik som man kunde sjunga med i. Destinationen var Lingbo där vi skulle servera på ett bröllop.



Här är Britta när vi har en kort fruktpaus



Bröllopet hölls på en hembygdsgård och vädret var tiptop!







Min vackra storasyster var där och var tärna





Britta var nöjd med att välkomst drinken var klar. Det höll på att gå åt fanders för det blåste ganska mycket och dom små glasen var inte så stabila men när duken flög upp över glasen gjorde jag en snygg räddning och slängde mig över bordet mellan duken och glasen. Tur var väl det för det fanns inge mer bål!



Medans det var vigsel under äppelträden blandade vi rosa champagnedrinkar snabbt snabbt innan brudparet sagt ja och alla ville skåla. Efter fördrinken jobbade vi på som tusan med att servera förrätt och se till att alla hade något i glasen. Vi parerade bäbisar, hundar och tanter som inte kunde sluta prata och vips var både förrätt och middag över och då var det dags att koka tusen liter kaffe och duka fram för bröllopstårta. Anna räddade en bit åt mig och Britta så att vi också kunde få smaka, och den var hur god som helst! Med citronsmak och jordgubbar.



Efter fikat var det dags för den uppgiften som vi inte viste om när vi tackade ja till att servera på bröllopet, nämligen att blanda drinkar och stå i baren, något som både jag och Britta är helt gröna på!





Lugnet före stormen. Ganska direkt började det trilla in folk och kön blev bara längre och längre. Det var lite små panik efter som vi inte riktigt hade kläm på allt som skulle vara i och bristen på växel, men efter en stund gick allt bättre och det var superkul!



Baren var i ett gammalt stall och i ett av båsen stod det en trähäst, mycket festligt.



Efter att ha slängt av oss förklädena och dansat i någon timme tog vi bilen hem, trötta i fötterna och galet nöjda med oss själva!

Mitt ute i skogen hittade vi ett udda namn på ett ställe där det bara var 3-4 hus. Vi var så klart tvungna att ta kort





Väldigt bra dag, kväll och natt! Om ni känner någon som ska gifta sig, eller för den delen ha fest och behöver två ägiga servitriser, säg till!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0