Hyllningsinlägg till min anteckningsbok

Just nu har jag miljarder saker som jag måste göra och även miljarder saker som jag vill göra. När det är så där tok mycket att hålla koll på samtidigt i hjärnan är det lätt att en eller två saker trillar ut, som till exempel att man ska gå på toaletten. För att jag ska kunna komma ihåg allt har jag alltid med mig en skrivbok där jag skriver upp viktiga och fina saker. Den skrivboken har jag haft med mig varje dag i väskan i tre år och nu börjar antalet tomma sidor tunnas ut. Det känns lite halvt vemodigt att sorgligt att behöva börja på en ny och ställa in den gamla i bokhyllan. Det är ju så många fina minnen med den. Min anteckningsbok är väldigt privat för mig och mitt hjärta börjar alltid picka hårt när någon olovligt bläddrar i den, men nu när den snart är slut så tänkte jag lägga upp lite av vad som finns i den. För den är ju så fin!



Den är från pocketshop och har fina olinjerade sidor. Den är bäst bäst bäst



Så här kan det se ut när jag lite raskt måste rita ner hur jag tänker att en framtida klänning ska se ut.



Vissa sidor har rubriker, som caféer, bloggar, böcker, musik, filmer och annat bra.



Men de flesta sidorna är fyllda med listor upp och listor ner. De bästa festerna, mina favorit drycker, saker jag vill göra i mitt liv och folk jag vill ägga. Temat på listorna är olika och kanske lägger jag upp någon här framöver.



Men självklart skulle inte denna bok räckt i tre hela år så som jag missbrukar list-skrivandet, utan jag fyller små lappar och kvitton med listor som jag sedan sprider runt mig där jag går.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0