Citronglass, turning torso och söndags brunch

I helgen har jag haft fullt upp med att upptäcka Malmö med Lovisa! Men den började med ett litet besök hemma hos Nina och Klas.



Nina och Klas är mina vänner från Gävle. Dom bor hur fint som helst och jag älskar alla deras ironiska små detaljer i hemmet som blir helt rätt och snyggt.



På lördagen steg vi upp tidigt och gick ut i vårsolen. Vi satte oss i parken utanför min praktik och åt årets första glass. Jag tog en citron och en med kaka smak. Hur gott som helst!











När glassen var slut tog vi bussen ut till Turning torso för att vara lite turistiga. Vi ville även sitta vid vattnet och titta på öresundsbron, så det gjorde vi.



Väldigt högt och väldigt smalt. Tänk så det lär kittla i magen att bo högst upp!





Vi satt på bryggan och dinglade med benen





Vi var nervösa över alla små overallbarn som sprang runt på bryggkanten med föräldrar som var lite för långt bakom för att hinna med. Dom borde haft koppel på dem kan man tycka, så de inte trillar ner i det kalla vattnet.





Efter ett tag började våra magar kurra så vi letade reda på ett falafel ställe. Där köpte vi oss varsin falafel och satte oss utanför min praktik och lutade ryggen mot husfasaden. Och det var bland det godaste vi ätit i våra liv. Så sjukt god! Jag måste köpa en till innan jag åker härifrån.





Vi satt en stund och blundade mot solen innan vi flanerade hemåt. På kvällen var vi hembjudna på middag hos min kusin Karin. Men där fick kameran stanna i väskan.

Söndag

På söndagen gjorde jag och Lovisa någonting som är väldigt ovanligt för oss som är två rastlösa pensionärer. Vi låg och drog oss i sängen enda fram till klockan tolv! Till sist tog vi oss i kragen och gick ner mot stan för att äta brunch, för det är sånt man gör när man är i en stor stad på söndagar.



Vi gick till ett café som heter Njutbar om jag inte minns fel. Det fanns massa goda saker på brunchen. Nyponsoppa, smoothies, pannkakor med nutella, kaffe, lemonad, croissanter, ja, jag skulle kunna räkna upp tusen saker till. Vi åt mest pannkaka och nutella, tänk va fint det är att vara vuxen och få äta pannkaka och massa choklad till frukost... inte illa





När vi inte kunde få ner en bit till och var alldeles sprängfyllda av godsaker gick vi på en liten promenad i ett blåsigt Malmö. Vi gick bland annat förbi det här kvarteret som kanske hade det tjusigaste namnet.



När vi kom hem satte vi på oss nattlinne, spelade tv-spel i den röda plyschsoffan och åt godis. Jag vann såklart!


Kommentarer
Postat av: felicia

roligt för det är precis runt knuten som min familj har sin lägenhet, alltså tvärgatan till generalsgatan! fint.

2012-03-05 @ 21:24:52
URL: http://tigerlilys.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Oj, tusan vad malmö är litet. Du är ju tjejen som satt och sydde när jag kom och kikade in hos er med Ulla-Britt från rekvisitan, där jag praktiserar. Malmö alltså..

2012-03-06 @ 00:44:05
Postat av: nina

här är min blogg agnes! mys!

2012-03-06 @ 22:39:48
URL: http://futureexpressionist.blogg.se/
Postat av: Mathilda

Måste bara berätta att här i Mexiko har föräldrarna koppel på sina barn, haha.

2012-03-09 @ 04:43:07
URL: http://mathildaagnes.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0