Marknad, tygextas och världens längsta man

Idag har jag varit på Barcelonas kanske största marknad! När jag och Emma kom dit höll de tyvärr på att packa ihop för några timmars siesta...Men det fans massa saker i alla fall!
 
 
Men först gjorde vi såklart en fikapaus på ett litet bageri för att dricka supergott kaffe och äta en chokladcroissant
 
 
 
Vi gick förbi ett hus med utstickande ögon? Lite udda
 
 
Sen köpte vi oss ett metrokort och åkte några stationer till Encants där marknaden låg. En bra grej som jag blev tokexalterad över var att det fanns massa tyger, knappar, band m.m för nästan inga pengar alls!
 
 
 
 
Det fanns väldoftande tvålar och vi såg världens, jag menar verkligen världens längsta man! Han va lätt 2½ meter!
 
 
 
Jag köpte ett jättefint tyg som jag ska göra en klänning av när jag är tillbaka i Sverige, en påse röda knappar, och ett fint band. På bilden är även mitt nya röda nagellack.
 
 
 
Sen lämnade vi marknaden, kände glädjen när man kommer till en gata och faktiskt hittar där och kan gå runt utan karta. Vi letade reda på en liten restaurang som låg precis vid något slott, där satt vi och övade på katalanska medan Emma åt lunch.
 
 
Efter lunchen hade vi planerat in en väldigt festlig sak! Nämligen att Emma skulle pierca septum! Jag var nog nästan lite mer nervös än Emma...
 
 
Fem minuter senare var allt nervöst över och tårarna kunde torka osv. Snyggt blev det! Nu sitter jag och Emma på varsin sida av bordet och bloggar, snart ska vi möta upp Alexandra med flera för att gå till stranden och spela vollyboll. Eller ja, jag tänker då inte spela, ska nog mest heja på
 
 

Kommentarer
Postat av: moa

vill komma och hälsa på !

2012-09-06 @ 10:57:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0