Sagrada familia och lolita cupcakes

Idag sov min spanska familj till klockan 14.00. Då bestämde jag att det var nog och väckte dom små liven. Sen gick jag och Emma ner 5 våningar och in på det lilla cafét som ligger precis vid oss. Emma hade nämligen upptäckt att dom hade nästan svenskt kaffe där, och det ville jag absolut prova!
 
 
 
Här är mitt nya bokmärke som jag köpte i moderna museets lilla shop. Tyckte det passade bättre än ett gammalt busskvitto...
Sen gav vi oss iväg på en liten Gaudì vandring. (Det på bilden är dock inte Gaudi)
 
 
 
När vi gått en stund hittade vi ett litet bageri som heter Lolita. Där köpte vi en varsin cupcake. Jag köpte en med jordgubbsglasyr. Vi konstaterade att dom va finare än våra men inte smakade lika gott som hembakt.
 
 
Sen kom vi fram till Sagrada familia, som mest såg ut som en stor byggnadsställning alternativt teremitbo.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Haha Agnes "dublat"...termitbo menar du nu. Eremit är en människa som tycker om att vara ensam:)

Svar: HAHAH fan då. har glömt svenskaspråket;)
Agnes Olson

2012-09-16 @ 23:14:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0