Saker man gör när det är över 30 grader

Dom senaste dagarna har jag haft fullt upp med att inte göra något. Eller egentligen gör jag ju massa saker, går mest runt och tittar på fina gator. Det är verkligen jättevackert här
 
 
I förrgår satt jag och Emma ute och läste. Emma pluggade och jag läste ur en bok som heter Vindens skugga som utspelar sig i Barcelona. Det är kul att kunna läsa en bok där karaktärerna springer runt i El Raval och så bor jag där. Känns lite knäppt
 
 
Vi åt något som heter tortillia de patata (som är typ som en stekt potatiskaka) samt delade på en kanna sangria, för det får man göra i Barcelona!
 
 
Efter några timmar kände vi oss nöjda och strosade hem. Senare på natten bar vi en byrå genom barcelonas gator.
 
Igår gick jag ut själv för första gången sen vi kom hit, det gick bra och jag överlevde
 
 
Jag gick till La Rambla för att köpa vykort men flydde snabbt därifrån för det är alltid galet mycket folk där. Jag hittade ett litet café som spelade bra musik, bland annat belle and sebastian och beatles och det är ju inte varje dag det händer. Sen satt jag där och skrev vykort, ritade och drack mitt kaffe, har fortfarande inte accepterat att det inte smakar bryggkaffe, det är mest mjölk och skum i koppen.
 
 
Älskar att sitta på café, kan göra det i timmar, bara sitta och titta på människor och smårita lite.
 Lugnt å fint,
Vid nio tiden hade jag och Emma bestämt att vi skulle gå ut och äta tapas, det var ju trots allt fredag.
 
 
 
Vi beställde in tre olika tapas, en humusröra med varma pitabröd, någon ost/ört grej och en spenat historia. Fruktansvärt gott!!!
När vi kom hem hade det bjudits över massa fina personer för mojitokväll. Kameran fick inte vara med så det finns inte många bilder från kvällen. Men kul va det!
 
Idag var vi lite sega efter nattens äventyr som inte slutade förens tidigt i morse, så vi låg på stranden hela dagen och gjorde den fina tabben att bränna oss lite. Det var ju disigt tyckte vi
 

Kommentarer
Postat av: Miranda

Låter hur härligt som helst alltihop.

2012-09-09 @ 23:39:05
URL: http://www.mirandamorgonvind.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0