Tog med mig Britta till havet

Igår kväll åkte jag in till stan för att träffa Britta. Vi gick och drack öl/vin samt kastade pil (sommarens favoritgrej) och pratade strunt
Det gick inte direkt bra för någon av oss, men på något vis så lyckades Britta vinna, trots att jag övat flera gånger!
 
När vi spelat klart åkte vi hem till mig och sov. Idag vaknade vi, åt frukost och cyklade till Bönan som ligger en liten bit från där jag bor. En lagom cykeltur på en söndag.
Här står Britta och tittar på den fina utsikten och väljer i vilket av alla de fina husen hon vill bo i.
Titta på båtar
Vi satt en stund på bryggan och pratade om hur väldigt somrigt det var att åka på cykeltur. Sen blev vi kaffesugna och gick upp mot caféet som ligger i Bönan (Där jag förövrigt jobbat)
Jag hade inte varit där sen jag jobbade min sista dag i september. Vi konstaterade att det såklart var bättre förr, men goda kakor hade dom i alla fall.
När vi fikat klart tog vi våra cyklar och cyklade vidare så långt ut man kunde komma på udden. Där var det en fyr och öppet hav.
Britta var glad att hon fick andas lite havsluft
Det var jag också, för om bara några veckor kommer jag bo vid ett annat hav, men vilket tänker jag inte säga förns jag är där.
Sen badade Britta fötterna lite och efter det cyklade vi hem
Resten av dagen har jag plockad hallon samt försökt sy en jäkligt klurig krage. Det gick sådär!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0