klappar, surdeg och julbockar

Idag var jag ledig från tygbutiken och passade då på att gå på stan med min storasyster för att handla lite julklappar. Jag gör ju dom flesta julklapparna själv men hårda paket är jag inte någon vidare expert på. Vi började att åka till Erikshjälpen för att köpa skjortor. Till veckan ska jag nämligen sy om och använda delar av dem.
 
 
 
 
Erikshjälpen ligger en bit utanför centrum, där blåser det bitigt från havet. Så vi tog bussen tillbaka till stan och gick till ett surdegsbageri som heter Epí för att äta fralla och dricka varmchoklad. För det måste man ju göra när det är flera minusgrader ute
 
 
 
 
Jag går förbi Epí nästan varje dag när jag går till jobbet, och det luktar alltid lika plågsamt gott!
 
 
 
 
När chokladen var uppdrucken tog vi på oss alla lager kläder och gick en runda på stan tillsammans med en hel del andra julhandlare.. Vi tog även en sväng förbi bocken och tog kort på den innan någon får för sig att elda upp den
 
 
Nu ska jag börja sy på en glittrig klänning till Rebecca!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0