7 januari

Städade fram min "att göra på jullovet lista" idag när jag packade resväskan. Det var 13 punkter på listan och jag har bara gjort en av dessa punkter, och det var att fira jul så den punkten blev gjord lite av sig själv. För att det skulle kännas lite bättre att slänga den där dumma listan så bestämde jag mig för att göra en till punkt så här i sista minuten. Som tur var fick jag världens bästa sällskap så det blev väldigt trevligt.

Punkt nummer 5 var att åka på länsmuseet i Gävle för att "research" lite för min kollektion som jag ska göra nu i vår. Temat, eller det jag inspirerats av är tidig cirkus och en liten skvätt balett (det blir det i nästan allt jag syr efter som att jag älskar det så mycket) På länsmuseet har de nämligen ett litet hörn som handlar om cirkus, men förargligt nog hade de tagit bort det lilla hörnet nu när jag behövde det. Men jag åkte inte in till stan i onödan för jag passade på att bocka av en till punkt när jag ändå höll på, nämligen att köpa lite tyg och dragkedjor som jag kommer att behöva till skolan. Så nu har jag slängt listan och det känns galet skönt att inte ha gjort de andra 10 punkterna.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0