Våfflor

Dagen till ära hade jag blivit hembjuden på våffelmiddag hos lill-Carolina i min klass. Hon lärde mig hur man gjorde frasiga våfflor från grunden vilket var på tiden för jag vet bara hur man gör när det är ett pulver som man blandar med vatten, lite underligt kanske när jag gillar att laga mat och baka. Och jag älskar ju våfflor med hallonsylt!







Carolina var snäll och delade med sig av receptet så att jag aldrig mer behöver göra pulver-våfflor.

Lill Carolina T´s frasiga våfflor:


3½ dl mjöl
½ tsk salt
2 tsk bakpulver

*Blanda ihop i en skål*

2½ dl kallt vatten
2 dl mjölk
150g smält smör



När vi var helt fulla av våfflor la vi oss i soffan och tittade på Submarine som var en väldigt vacker och bild-fin film. Nu ska jag snart sova och hoppas på att jag inte dör i sömnen av att ha andats in för mycket av nagellackborttagningsmedlet som jag spillde ut. (nagellackborttagningsmedel måste vara världens längsta ord)

Kommentarer
Postat av: felicia

tack tack! åh men roligt för jag ska faktiskt vara i malmö då!! har praktik vecka 8 till 12, så då kan vi ses! vart ska du vara någonstans?

2012-01-25 @ 22:55:34
URL: http://tigerlilys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0