1 mars

Denna dag började så fint med att jag lyckades stänga av väckarklockan i sömnen så jag vaknade femton minuter innan jag skulle cykla iväg. I all stress lyckades jag glömma min kamera på bordet... Det var otroligt synd för idag fick jag en rundtur i klädförrådet, arkivet med bilder, patineringen och rummet där de har alla tyger. I arkivet jobbade det en gullig liten tant som kunde allt om alla bilder. Det fanns bilder sparade enda från 1944 då operan (då var det teater) öppnade med sin första föreställning. Alla skådespelerskor var så snygga och pojkarna hade jättestora lösnäsor som såg lite festliga ut.
Efter någon timme lämnade jag arkivet med några fina fotografier i handen och gick en trappa upp till klädförrådet. För att förklara ungefär hur det kändes i min mage när jag gick in där kan ni tänka er hur det känns att åka berg och dalbana i himlen, det är nog en ganska exakt beskrivning. Det var sååå mycket fina och spexiga kläder överallt! Tyvärr var det galet kallt där uppe på vinden och jag hade bara på mig en tunn klänning så besöket blev kort, men jag tänkte gå tillbaka någon dag nästa vecka för att rota runt lite till, och då ska jag baske mig ha med mig kameran!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0