Körsbärsblommor och sista april

Fredag förra veckan åkte jag till Stockholm för att hälsa på Frida. Efter att ha dumpat mina väskor hemma hos Frida och hennes rumskompisar åkte vi till kungsträdgården för att titta på de blommande körsbärsträden. Jag har velat titta på dem i flera år men aldrig lyckats åka ner till Stockholm i tid.



Självklart var det super vackert och fint, så fint att det var omöjligt att fånga dem på bild i det mulna vädret.



När vi gått förbi alla rosa träd tog vi en långprommenad hem till Frida på söder. Mitt i promenaden möttes vi av en regnskur men det gjorde inget för jag tycker alltid att de första regnen på året är så fina, för det är ju inte snö som kommer utan bara vatten som försvinner snabbt igen.



Någon hade tappat bort sin katt som hade ett festligt namn



När vi kom hem hade solen börjat gå ner. Vi åt pizza och pratade i timmar innan det var dags att sova.

På lördagen kramade jag Frida hejdå och mötte upp Josefin vid slussen för att dricka kaffe. Det var väldigt trevligt för jag har inte träffat henne på år och dar så vi hade mycket att prata om.



På eftermiddagen köpte jag en tågbiljett till Linköping. Där mötte Emma mig på perrongen. Vi gick hem till henne och lagade mat för att sedan möta upp Julia på 55an.



Vi drack öl och pratade om teater och pinsamma saker. Mycket trevligt!

Dagen efter satt jag och emma i solen i timmar och drack kaffe. Det var världens finaste väder! Det var det i och för sig hela helgen





Vid lunch lämnade Emma över mig till Britta så att hon och jag kunde planera cocktailpartyt som vi skulle ha på sista april.



På sista aprildagen satt vi utanför växthuset i någon stor park som jag inte minns namnet på och tittade på när alla universitetsstudenter festade.





Det här är den sista bilden jag tog, för jag använde inte kameran en enda gång under kvällen...

På tisdagen åkte jag hem till Forsa efter dagar då jag träffat så tok bra människor

Kommentarer
Postat av: stina

å va fint och du är så himla gulligull

2012-05-11 @ 13:04:41
URL: http://plingplingvisselpipahej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0