Adios fina Barcelona

Nu har jag varit i Spanien i exakt 75 dagar. Och jag är så glad att jag följde med hit, det kunde ha gått tok eftersom det var ganska spontant och oplanerat från min sida. Och jag är ingen spontan person egentligen. Men det visade ju sig vara ett av dom bättre besluten i mitt liv. För jag va så trött, så trött på allt.
 
Nu är jag utvilad, lugn ,lite brunare, kär och framför allt lite mjukare om man nyper mig i armen eller i magen. För jag har druckit oräkneliga koppar café con leche, ätit mängder med tapas och goda bakverk.
 
Alla fina saker som jag fyllt mina dagar och nätter med här sparar jag i en fin ask och tar med mig hem till Sverige. Jag har badat i medelhavet, fått kallsupar och sand mellan tårna. Druckit vin, hängt på Rosa Raval, skrattat, gått på alla gamla fina gator, varit för full, dansat på olika dansgolv, träffat fantastiska fantastika fina gulliga människor och vänner, kysst en fransk pojke med halmhatt som jag inte vet namnet på, gått på fina marknader, träffat en underbar tjej som jag bara lämnar kvar här för ett tag, fått lusten att sy tillbaka och det är till viss del därför jag åker hem.
 
I morgon åker jag tillbaka till Sverige och andas frisk luft igen. Det ska bli fint att få sätta på sig strumbyxor och halsduk och att få lite rutiner. Gå till jobbet, dricka bryggkaffe och krama på min familj, den nya bäbisen som är en månad nu och få träffa alla vänner där hemma.
 
Jag är klar här, för nu.
 

Kommentarer
Postat av: felicia

åh men vad fint att du har träffat någon som gör dig glad!!

2012-11-14 @ 18:49:21
URL: http://tigerlilys.blogg.se
Postat av: lilly

åh så fint ni verkar ha haft det. hur bar ni er egentligen åt för att hitta lägenhet och alla sådana praktiska grejer? hur mycket pengar får man räkna med att det går per månad med hyra och mat och alla andra grejer man behöver för att överleva (dvs roliga aktiviteter och sangria)? och var ska man bo? blir så himla sugen och inspirerad!

Svar: Har haft det superfint! Verkligen! Lägenheten hittade min rumskamrat via en firma, men jag skulle råda att leta själv för dom tar onödigt betalt och är inte till så stor nytta, även dom kan luras. Det finns massa stora lägenheter där man delar med andra människor, det är det vanligaste sättet att bo på. Svår fråga det där med pengarna, jag har verkigen inte "snålat" och köpt det jag vill köpa, ätit ute lite väl ofta kanske... Men jag har gjort av med mindre än 10 tusen, då är allt inräknat. Flygbiljetter, hyror, telefonräkningar, mat och såklart sangria. Du borde verkligen flytta dit, superfint och billigt! Och angående vart man ska bo. Har blivit varnad för att bo i Raval, men jag bodde där och tyckte det funkade superbra, jag bodde dock inte mitt i raval. Annars är Born ett bra område om man vill bo centralt, och det vill man!!! Bo inte så du måste åka tunnelbana överallt
Agnes Olson

2012-11-15 @ 21:25:03
Postat av: lilly

TACK SÅ MYCKET! och alltså på riktigt, det har inte ens gått tio tusen SAMMANLAGT på hela äventyret? det var typ den bästa prognosen jag hört! nu ringer jag och berättar för alla mina vänner att vi ska flytta dit!

Svar: haha härligt! men då är jag en ekonomiskmänniska också, så räkna med lite mer för att vara säker, det är ju jobbigt att vara stressad över pengar...
Agnes Olson

2012-11-16 @ 18:08:45
Postat av: lilly

haha gud vad jag känner att jag pepprar dig med frågor, men nu har verkligen barcelonaplanerna blivit seriösa på riktigt här. vilken firma bokade ni lägenhet via? vi har nämligen lite problem med att hitta lägenheter som inte är typ asdyra semesterlägenheter. hur många bodde ni i er lägga? är det realistiskt att bo bara två personer i en eller drar priserna direkt iväg då?

Svar: my barcelona in, hyrde vi av, men gör inte det!!! Det är bättre att ta in på vandrarhem och sen leta när man är där. Det är billigare iaf. Vi bodde tre personer, det va trångt men funkade helt okej. Har ingen aning om hur vida det drar iväg eller inte, det beror ju helt på lägenhet och er ekonomi. Lägg upp en budget på hur mycket ni kan betala i månaden och så letar ni efter det:)
Agnes Olson

2012-11-22 @ 20:06:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0