Syster på besök och egen pasta

I fredags eftermiddag kom ju min storasyster Anna på besök. Det blev ett kramkalas utan des lika för så här länge har hon och jag aldrig varit ifrån varandra (med undantag för dom 7½ åren då jag inte va född) Vi gick och lämnade väskorna och jag visade henne runt i min samt min spanska familjs lilla lilla lägenhet och vår fina takterrass (som det har varit ett ganska mastigt krig om dom senaste dagarna, förklarar senare)
 
Sen gick vi direkt till det lilla cafét BuenasMigas och drack en kanna sangria och pratade, pratade och pratade. Efter någon timme gick vi och köpte mat, grönsaker och cava för att fira. Kvällen avslutades sedan med tapas på mitt favvo tapasställe. Kameran fick inte vara med så mycket för jag hade fullt upp med att mysa!
 
Lördag
 

Lördagen började tidigt med frukost på takterrassen. Eller, den kunde ha gjort det om inte våran granne hade varit sjuk i huvudet och inte givit mig århundradets utskällning för att vi inte fick vara på takterrassen, som är vår och som vi betalar för. Ni som känner mig vet att jag har nära till gråt om någon höjer rösten/skriker så vi gick snällt ner och satt i köket och åt frukost i stället. 
 
Efter frukosten gick vi till ett café och drack kaffe
 
 
En hund som var sugen på mattes croissant
 
 
Sen gick vi vidare längs med fina gator i Barri Gothic, tittade på klänningar, åt glass. Sånt man gör i Barcelona helt enkelt
 
 
Vi gick förbi Santa Maria del mar, kyrkan vid havet. Som för övrigt boken jag läser handlar om. Både min mamma och syster har läst den så det var ett högt prioriterat besök för båda.
 
 
Efter en stund blev vi hungriga och gick för att äta lunch, och så klart dricka cava
 
 
 
Vi gjorde ett besök i parken och ett på marknaden för att köpa sparris och jättetomater
 
 
 
Efter att ha lämnat kassar och mat i lägenheten gick vi på en liten second hand runda, jag köpte en jättefin vinterjacka som jag visar senare. Sen bar det av till Montjuic!
 
 
 
 
Vi tog linbanan ner igen och åkte hem för att laga mat. Sparris, stekt ägg och en god ost till förrätt och hemmagjord pasta och tomatsås till varmrätt
 
 
Här kan ni även skymta lite av lägenheten
 
 
Sen gick vi till Rosa Raval och drack drinkar, bästa stället i Barcelona
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0