Barcelona

Hola! Här kommer ett litet inlägg om mitt livs längsta dygn! Det började med att mamma, pappa och min storasyster skjutsade hem mig och mina väskor till Emma. När min familj kramat mig "hejdå ses inte på ganska länge" la jag och Emma oss i soffan för att se på film samt försöka sova lite, vilket var nästan omöjligt för vi va så pirriga. Klockan tre på natten satte vi oss i bilen och åkte till arlanda
 
 
När vi landade i Barcelona var det ett ganska mycket varmare väder vi möttes av, så några strumpbyxor och kofta som jag var klädd i behövdes inte. Efter lite hitta väskan, åka buss, få skavsår i händerna av att dra en tungväska på Barcelonas gator satte vi oss ner för att dricka en öl och vänta på att våran andra rumskamrat och hyresvärd skulle komma.

Här är en väldigt trött och galet glad Emma
 
 
När hyresvärden äntligen kom efter tusen år fick lämna våra väskor i våran helt egna spanska lägenhet. Helt sjukt fint! (måste bara ärligt tillägga att våran hyresvärd är lite tappad, skulle inte direkt säga att hon är härlig)
 
Några som däremot är väldigt härliga är dom här små töserna! Min nya lilla familj. Här står dom på vår gata Tallers.
 
Efter lite strosande på stan, letande efter en vettig mataffär och lite vin så gick vi till en bar och drack galet billiga/goda mojitos och träffade en vän till Alexandra.
 
Medan dom andra var ute och rökte hann jag få ett jobberbjudande, inte illa för att vara första dagen!
 
 
Efter någon timme blev jag trött och täppt så vi gick hem. Nu ska jag tok-sova för det känns inte som att jag gjort det på superlänge!

Kommentarer
Postat av: Anna

Å så skönt att ni är framme och att ni har det bra! Sjukt snabbt att få ett jobberbjudande! Impad!

2012-09-03 @ 18:03:59
Postat av: Lill-tysken

Ta inte vilket jobberbjudande som helst, det måste ju va minst lika bra som Böna-bordellen ;)

2012-09-05 @ 11:48:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0