Mamma och pappa besök dag 2

Den andra dagen gick vi raka vägen till Picasso museet för att slippa den långa kön som alltid slingrar utanför
 
 
 
När vi tittat på alla tavlor och gått igenom alla saker i presentshopen gick vi ner mot stranden. Pappa badade medan jag och mamma satt och solade i sanden. Bra med en stad som både har saker att titta på OCH en superfin strand
 
 
 
 
Sen gick vi vidare, strosade i Parc de la Ciutadella och vidare in i stadsdelen La Ribera. Där hittade vi ett mysigt ställe där vi svalkade oss i värmen med en mojito och lyssnade på när en kille sjöng jättefint.
 
 
Efter det tog jag inte så mycket mer bilder under dagen. Jag visade mamma och pappa mina stammisställen och sen gjorde vi oss klara för att gå ut och äta middag. Fast vi började med att dricka Cava på deras hotell. Jag åt världens godaste pizza(!) Det var för övrigt trevligt att äta något annat än tapas ute, om man nu kan tröttna på tapas. När klockan blev mycket kramade jag mamma och pappa hejdå utanför min port. Sorgligt som alltid när man säger hejdå på en stund. Men jag är så glad att dom kom hit till mig så vi fick uppleva Barcelona tillsammans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0