pappa sven

Nu har jag varit i Barcelona i snart en månad, och vad passar inte bättre då än att gå på svensk restaurang?
 
Jag och Emma tog våra paraplyn och begav oss ut i regnet till Pappa Sven
 
 
Emma var väldigt exalterad över att få äta köttbullar, potatismos, brunsås och lingon. Jag som är vegetarian var mest glad över att kunna säga "Hej!" när jag kom in på restaurangen och köpte en kaffe och havrekaka i stället.
 
 
 
Där satt vi en stund medan Emma åt sina älskade köttbullar, pratade om Sverige och lyssnade på svenskmusik. Det spelades bland annat Abba, Melissa Horn och Linnea Henriksson. Bra grejer!
 
Väggarna var klädda med svartvita bilder på svenska kända människor. Det fanns även ett foto på en svensk stuga, alltså röd med vita knutar.
 
Dagen till ära hade jag på mig min nya vinröda blus med spettskrage
 
 
Sen köpte vi med oss estrella dipp, gott och blandat och kexchoklad innan vi sa tack och hej
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin Aurora

Haha men åh vilket gulligt namn!

2012-09-30 @ 13:39:29
URL: http://vildblommor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0