Söndag

Idag är det en riktigt typisk söndag. Inte en sån söndag som det är i Sverige med regn och dålig tv, utan en dag då det är lagom varmt för bara ben och en långärmad klänning och allt är stängt förutom det lilla bageriet jag alltid läser på. En extra söndagskänsla ger min trötta spanskafamilj som var ute på partaj i natt och ramlade in alldeles för sent, eller tidigt det beror på hur man ser det. Själv tittade jag på Kalenderflickorna och stickade ensam hemma i soffan. Bra sak att göra en lördagkväll.
 
Åter till den typiska söndagen. Jag steg upp, tvättade och gick ner till bageriet på Angles (gillar det namnet för det låter nästan som Agnes) Köpte mig en kaffe och en madeleinekaka och satte mig i fönstret för att läsa/rita i några timmar. Sen gick jag hem, men "dagen-efter" känslan var på tok för påtaglig i lägenheten så jag satte på mig min prickiga bikini och gick upp på takterassen för att sola i stället.
 
Nu ska jag snart träffa Madeleine och sen ska jag göra hemmagjorda bönbiffar!
 

Kommentarer
Postat av: Frida

hallå agnes, min vän, vad heter parken i barcelona? pratade om det med en man igår & det enda vi (han) kom på var typ park nouveau(???????) eller nåt & det var ju märkligt för den borde ju heta nåt på katalanska hmmm jaja. vi såg för övrigt barcelona spela fotboll & jag pratade om dig för du är fin & jag saknar dig.

förresten. det kanske finns flera parker i barcelona? antagligen. hm. men. den kändaste? kanske?

haha & puss & kram

2012-09-30 @ 18:18:35
URL: http://ohmondieu.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0