En Anna på besök

I en vecka har jag haft sobert besök! Två av mina favoritpersoner i hela världen har nämligen varit här. Anna kom på söndagen och på onsdagen bytte Britta av och hon åkte hem på söndag. Så nu är det lite tomt i kökssoffan. Det har varit en toppentippen vecka och varje timme har varit fylld. Vi börjar med att titta lite på vad vi gjorde när min syster Anna var här. Kameran låg väldigt mycke i väskan tyvärr...
 
Anna kom på söndag kväll å då var det ett kramkalas utan dess like. Vi gick hem och drack La pitite Agnes vin och åt mat.
 
Dagen efter, alltså måndag, steg vi upp tidigt. Vi öppnade balkongdörrarna och ställde stolar framför så det nästan var som att sitta ute och äta frukost. Efter det åkte vi på marknad, jag köpte guldband och blå espandrillos.
 
 
Sen va det kaffe dags. Vi tog med Anna till ett av våra favoritställen, Antic teatre.
 
 
 
Vid ett tiden började det kurra i magen så vi gick tvärs över stan till en tapas-bar bakom matmarknaden. Där var ju jag i höstas med mamma och pappa så jag tyckte det var dags att gå dit igen.
 
 
 
Efter tapasen gick vi till havet och badade.
 
Dagen efter planerade vi in en utflykt till Tibiadbo. Så vi tog bergsbanan upp
 
 
 
Där uppe var vi i några timmar. Åt matsäck, glass och tittade på utsikten.
 
Sen tog vi bussen ner igen och gick en sväng på stan och besökte cavabaren. Den med cava för 90 cent.
 Den får man ju faktiskt inte missa när man är i Barcelona.
 
 
 
 
 
 
Vi köpte med oss en flaska cava och gjorde tortillini när vi kom hem. När det blev kväll gick vi till En aparté för att dricka vin och äta ostbricka. Även min storasyster är ett stort fan av franska saker
 
 
 
 
 
 
 
 
När osten var slut och vinet uppdrucket gick vi hem och sov. Dagen efter tillbringade vi på stranden innan vi vinkade hejdå. Någon timme senare kom Britta, men det tar vi i nästa inlägg!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Åååå! Det var så himla mysigt! Jag längtar tillbaka när jag ser bilderna! Du ska få dem jag tog sen också.

2013-06-18 @ 21:28:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0