en flytt

Hejhejhej! Den senaste veckan har jag roat mig med att flytta, börjat jobba, blivit matförgiftad och varit på IKEA.
 
I onsdags förra veckan va jag på introduktionsdag, dagen efter fixade jag spanskt personnummer. På fredagen flyttade jag och Madelene ut ur hennes lilla lilla lilla rum till en egen lägenhet i stadsdelen Gothic. Den är ljus med två balkonger och italienska grannar som bråkar och skriker på varandra 24/7.
 
På fredagnatt kräktes både jag och Madelene och va möra hela helgen...
 
I måndags började jag utbildningen om det jag ska jobba med och det är SÅ mycket som ska in i mitt huvud till på fredag då jag har prov och test-samtal. Är nervös till tusen. Min cykelväg till jobbet är jättefin! Får se både Arc Triumf och Sagrada Familia. Mitt kontor ligger två kvarter från Sagrada. När jag kommer hem vid halv fem på dagarna pluggar jag till provet, pussar på Madelene och stupar sen i sängen tidigt för att jag är så full med information och ska upp lagom tidigt dagen efter. När jag slutar kl 14.00 på fredag hoppas jag på att:
 
1: jag har klarat provet och skrivit på kontrakt.
2: Att jag får mer fritid (orkar blogga, kan hitta på kul saker efter jobbet)
 
Så håll tummarna med mig och måtte jag komma ihåg vad en DIVN är, vilka fordon som är slutsifferstyrda och vilka som inte är det, när man ska eskalera, alla himla telefonnummer och kopplingar och massa massa andra saker som står i mitt tjocka häfte...
 
 

Kommentarer
Postat av: Liza

Hejja dig, på fredag håller jag, Texas & Dalton tummarna för dig!! Ja Anna mä förresten för hon kommer hit imorgon! Lycka till nu, dedär kirrar du!! Puss & kram å hälsa M

2013-03-06 @ 19:34:48
Postat av: Stinisen

Du klarar allt!!!!

2013-03-08 @ 00:35:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0