Påsk

Det här påsklovet har jag fyllt vareviga minut med saker! Med vänner och fint. För att slippa tänka och känna. Jag har bland annat börjat jobba på Ohlssons tyger i Gävle, klippt av mig håret, druckit kaffe med kompisar jag inte träffar varje dag, hängt med lilla T, vaccinerat mig, haft en fransk dag med min syster och mycket mycket mer.

Så här såg det



Började lovet med att få ett fint påskägg av Anna, med mitt favoritgodis och ett mintgrönt nagellack.



Sen blev det påskafton och jag jobbade. Efter jobbet åkta jag hem till Liza för att äta middag med hela familjen. Det målades ägg och åts jordgubbs/citron tårta





Här är mitt ägg, det kanske inte är super tydligt men det är i alla fall en burrig kanin



Texas ägg var lite mer abstrakt



Jag hade på mig min nyaste klänning och det mintgröna nagellacket



Blåbärsbäbis





När det var färdig firat och lekt åkte jag till stan och drack läsk med finaste Bea



På påskdagen fikade jag med Frida och Nina och på kvällen övertalade Barbi mig att följa med ut, och tur var väl det för vi hade det superkul! Ett minus var dock att min tå blev ihjäldansad







Sen smälte dagarna ihop lite. Jag fikade med vänner, blev vaccinerad av mamma och fick hello kitty plåster för att det känns lite bättre då, köpte en ny blus och barnvaktade T.







Om ni undrar vad det är han har på huvudet så är det en hjälm som han har för att inte slå huvudet när han reser sig och inte kan stå.

På onsdagen tog jag tåget till Uppsala för att hälsa på Anna. När hon var på jobbet träffade jag Evelina och hennes flickvän Mariah





Det var riktigt fint vårväder i Uppsala. När jag hade lite tråkigt åt jag chokladkanin och sjöng och dansade till Moving on i Annas balklänning.






På fredagen hade jag och Anna planerat in en fransk dag! En mycket bra idé! Vi började dagen med att hitta lite blåsippor



Sen gick vi för att äta lunch på ett crêperi



Vi åt fruktansvärt goda crêpes och drack söt bubblig lemonad till. Det kan nog inte bli bättre!



Det är farligt att dricka rosabubbliglemonad med sin syster, man blir tokfnittrig kan jag tala om



Anna hade på sin fina klackiskor dagen till ära


Vi lekte lite med självutlösaren medan vi väntade på efterrättscrêpen, det gick inte så bra



Dör lite när jag tänker på den. Crêpes är min bästa rätt



När vi flanerat en stund på stan gick vi hem för att börja med den franska middagen. Det som stod på menyn var bouillabaisse och en tarta tain till efterrätt. Självklart drack vi kir till fördrink! För det gör man minsann i frankrike.









Den franska dagen avslutades med min favoritfilm i hela världen, Amelie från Montmartre. Kan.inte.bli.bättre



Det där var mitt påsklov i miniformat

Kommentarer
Postat av: Anna

Vilket jättelångt och jättefint påskinlägg. Det är tomt utan dig här:(

2012-04-15 @ 05:00:40
Postat av: ellen

tack agnes! den är gjord i devotes egna redigerings program haha. mycket simpelt, väljer en effekt och hur mycket man vill ha av den! :D

2012-04-15 @ 16:29:21
URL: http://jagheterellen.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0