Första praktik dagen

Jag har överlevt första praktikdagen! Känns mycket bra måste jag säga. I morse cyklade jag iväg vid halv 8 till kostymateljén. När jag kom dit fick jag en rundvisning i de vackra lokalerna med massa massa sy saker. Sedan fick jag ett alldeles eget sybord(som går att höja och sänka till på köpet) Jag sattes i arbete direkt och började sy i knäppknappar på tusentals ordensband. Det var ett evighetsgöra utan dess like och även fast jag har hållit på med det nästan hela dagen ser jag fortfarande inte slutet på tunneln.





Det var ganska trögt att trycka igenom nålen så många gånger så nu har jag ganska ont i mina små fingertoppar, dom är alldeles röda och pulserar, som att jag hade hjärtan i dem. Men det är väl så det ska kännas att vara sömmerska...



Min bordsgranne, som för övrigt frågade mig om jag gick på högstadiet...det gör jag inte. Hon trodde även att Gävle låg i Lappland.



Dom har lika strikta och schemalagda fikaraster som på min skola, det känns tryggt. Så här fin är väggen i fikarummet, massa gamla planscher på föreställningar.



Klockan 16,15 la jag undan mitt arbete och cyklade hem. Det hade börjat toksnöa så jag såg ut som en snögubbe som hade storgråtit när jag kom innanför dörren. Nu ska jag snart börja laga currygryta till mina kusiner.


Kommentarer
Postat av: Frida

agnes lilla vän, du är så duktig. hoppas du får det skitfint på praktiken. när jag gick i nian praoade jag som sömmerska. på fabrik. det var skumt. vi sydde arbetskläder & sockar & jag råkade klippa sönder femton tröjor & en tant slutade prata med mig. sen var hon tvungen att börja igen. eftersom jag var den enda som kunde svenska. eh. ja. tror att operans kostymateljé är ganska mycket roligare än arbetsklädesfabriken. PUSS! (byt tåg eller nåt i göteborg när du far hemåt så kan vi kramas!)

2012-02-27 @ 22:05:08
URL: http://ohmondieu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0