Hattar och Metro

Idag har jag skrivit listor och strukturerat kläder. Vad jag menar med det vet jag knappt själv, men jag vet att jag ska göra listorna så kluriga och oförståeliga som möjligt så att när de ska använda dem ska de tänka "hur tusan har hon gjorde det här, det är på tok för listigt för oss."

När jag var klar med det fick jag en ny evighetsuppgift som jag höll på med hela dagen. Jag har sytt snart tusen hattar. Det var kul och jag har nu blivit vän med symaskinen.



Hattarna är kanske inte de snyggaste världen skådat men de är designade av självaste Camilla Thulin.



Då och då gjorde jag pauser för att gosa med Camillas hund som heter Mysan. Det var kanske världens snällaste och mjukaste hund. Jag hade även ett trevligt samtal om just hundar med Camilla i egen hög person. För er som inte vet vem Camilla är så kan jag berätta att hon är en modeskapare och författare, hon är dessutom galet gullig och snäll.



På kvällen mötte jag Felicia som har en väldigt fin blogg som jag läst i några år, hon läser även min blogg och det är ju trevligt att man kan ses när man är i samma stad och har praktik samtidigt. Vi gick till ett litet ställe som heter Metro. Där inne var det mysbelysning och massa snygga människor. Vi satte oss i ett hörn och drack öl.





Vi pratade om våra praktikplatser, pinsamma saker man har gjort, att Amsterdam är knark horor och lite tulpaner och massa andra saker förstås.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0