Hjärt-tårta och smälta tyger

Efter som att jag har sytt klart en klänning ur min kollektion började jag med den andra idag. Den är i ett spetts tyg som jag köpte när jag var i Paris i höstas. Jag hann börja med livet och skulle säkert blivit klar med det om inte jag hade drabbats av brist i min hjärnkapacitet. Jag strök nämligen klänningen med ett på tok för varmt strykjärn och utan något mellanlägg på ett tyg som är av syntet. Om ni nu inte vet vad som händer då så kan jag tala om för er att tyget smälter. Just det, smälter! Mitt lilla klänningsliv fastnade så fint på strykjärnet. Dumt av mig. Jag svor en hel massa och började om från början.







För att lindra sorgen över tyget men mest för att fira alla hjärtans dag så åt vi tårta som stor Carolina hade köpt. Den var super god och jag hade turen att få rosen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0