Lördag i Linköping

I lördags hade jag väldig tur för Lovisa gav mig världens godaste frukost på säng! Jag fick även ett fint litet kort som hon hade gjort där det stod att jag skulle få en tre rätters middag och bio. Världens finaste Lovisa!







Lovisa har karlavagnen i födelsemärken på armen, det är fint.



Efter mysfrukosten gick vi lite på stan och gick till Berget för att äta scones och dricka kaffe. Sconesen var goda men vi kom fram till att man alltid blir lite besviken för de är aldrig så goda som när man gör dem själv.







När vi suttit där en stund kom Britta och gjorde oss sällskap. Lilla Britta var sjuk men det var väldigt trevligt att få träffa henne för vi har inte setts sen jul.



Sen gick vi en liten promenad i Linköping. Vi gick bland annat in i domkyrkan, för den måste man ju ha sett! Den var dock inte lika fin som Uppsalas...





Vi hittade en bok som passade Britta



När vi vinkat hejdå till Britta gick vi hem för att laga mat. Medan Lovisa lagade tre-rätters tittade jag på hennes kläder och hjälpte till lite med efterrätten och att duka. Lovisa är såå duktig på att laga mat och hela middagen var helt tok-god!







Världens finaste



Förrätten var super goda och gulliga vitlöksbröd



Till rätt var den någon tomat, ost aubergine grej med rucola. Super gott det med så klart! Till efterätt drack vi kaffe och åt chokladkaka. Efter den fina middagen gick vi till stadens bio för att titta på Simon och ekarna.





Filmen var väldigt fint gjord och jag tycker att den var väldigt vacker. Vi avslutade den förträffliga kärleksdagen med att gå till ett mysigt litet uteställe och dricka lite vin


Kommentarer
Postat av: felicia

åh men fint!!

2012-02-13 @ 22:07:26
URL: http://tigerlilys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0