Stockholm dag 1

Imorse tog klassen bussen till Stockholm. Ju längre söder ut vi kom desto mindre snö blev det, när vi väl var framme i Stockholm vad det bara slask... sorgligt.



Vi började med att gå på en resturang som hade väldigt mycket god mat. Jag valde en linnssoppa efter som att jag kände mig lite frusen och hängig. Det finaste var att man fick äta hur mycket soppa man ville och efter maten fick man äta massa daddlar, fikon och nötter till kaffet, så fint!

När vi var proppmätta gick vi på secondhandaffärer som var så små att det kändes som att man gick in i garderoben som är med i Narnia, man väntade bara på att komma ut i ett snölandskap. Vi gick även på en superfin tidning/bok butik och en stor tygbutik.

Det hängde klänningar överallt! Det låg även massa kläder i högar på golvet, vilket gjorde ont i mitt klännings-hjärta.



Efter att ha gått i butiker i några timmar kände vi oss lite trötta och gick till ett konditori på söder och drack kaffe och åt semla. Mycket gott och bra när man är trött!

När jag ätit upp min semla bestämde jag mig för att åka hem till min syster och vila medans de andra gick på vernissage.


Kommentarer
Postat av: Miranda

oj vilken fantastisk liten second hand det ser ut att vara! Vad heter den? =)

2012-02-10 @ 23:58:59
URL: http://mirandamorgonvind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0