Vad som blev kvar

Den här helgen har det inte blivit mycket sitta framför datorn för min del, vilket är kul för det betyder att jag gjort massa roliga saker. Så nu tänkte jag berätta om min helg lite i korthet för om jag skulle berätta allt skulle det här inlägget blir hur lång som helst!

I fredags mötte jag upp Lovisa på tågstationen. Vi åkte till Sandviken för att gå på min kompis Moas super fina fotovernissage. Moa hade fotograferat ett hus på Gotland som hade blivit övergivet. Det är tydligen väldigt vanligt på Gotland att folk bara lämnar sina hus som de är, med saker och allt, för att sedan bygga ett nytt hus någon annan stans. Det var i alla fall väldigt vackra bilder




forografen själv





Det var massa trevligt folk där som vi kände så vi stannade tills det stängde. Efter det följde jag med och tittade på när Lovisa, hennes bror Jon och hans vän Karin övade inför Local heros galan som de skulle uppträda på.
_________
På lördags morgon åkte jag hem till min morfar som bor i stan för att dricka te och prata som vi brukar göra när jag är hemma. När jag bodde i Gävle var jag där varje måndag eftermiddag, det tycker jag är en väldigt trevlig liten tradition för jag tycker hemskt mycket om min morfar.



När klockan blev sju på kvällen mötte jag upp Lovisas lillasyster Ellen för att gå på gala. Jag har aldrig varit på den förut men Local heros galan är ett evenemang som Gävle har varje år för att hylla lokala musiker. Väl på konserthuset hittade vi Lovisa som var med oss tills hon skulle upp på scenen. Vi drack lite vin och tittade på alla bra framträdanden. När det var [krig]s tur att gå upp på scenen ställde jag och Ellen oss längst fram och var stolta som attan.






Här är Lovisa när hon dansar

När galan var slut och vi gick ut från konserthuset möttes vi av en fruktansvärt vidrig kyla. Det var hela 26 minus! Så vi skyndade oss till bussen för att åka hem.



På söndagen åkte vi hem till min storasyster Liza och hennes Adde, och Texas förstås. Där tog jag inga bilder för vi hade fullt upp med att gosa med T och dricka kaffe. Nu när jag tänker på vad jag gjorde i söndags så märker jag att vi mest fikade hela dagen, för när vi åkte från Liza, Adde och Texas for vi hem till min mamma och pappa och fikade semla där.







Det var min super fina helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0