Loppis runda i Hälsingland

Idag åkte jag, min storasyster Anna och min mamma på loppisrunda i Hälsingland. I det landskapet är det loppiskskyltar överallt verkligen!
Vi stannade och fikade i Hårga som är ett litet ställe där min mamma tillbringade somrarna när hon var liten. Hon pekade och berättade vart hon cyklat på ormar och vart hon badade
 
 
 
Sen åkte vi vidare till Orbaden, Undersvik och Järvsö, där hittade vi fina loppisar som små gubbar och grönavågare hade hant om.
 
På loppisen i undersvik spelade dom gramofonskiva, sånt gillar jag
 
 
 
Sen bar det av mot Holänna och min klasskompis stor Carolina som hade hittat en lampa åt min storasyster. Efter ett kort besök i hennes skola till hus åkte vi till Hälsinglands största loppis i Bricka. Därifrån fick jag med mig en present till en fin Emma som fyller år i morgon.
 
 
På hemvägen åkte vi förbi kära lilla Forsa som jag flyttade ifrån för en månad sedan, det kändes i hjärtat att bara åka förbi så där och veta att det inte är samma...
 
Nu är jag i alla fall tillbaka i Gävle och om en stund ska jag och min syster på spelning och dricka öl!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0