Stockholm x2

I måndags morse åkte jag och hälsade på en nybliven stockholmare
 
 
Nämligen lill Carolina från min syklass! Det var så fint att få träffa henne igen för vi har ju inte setts sen skolavslutningen och det kändes som evigheter sen! Och jag tror att hon var minst lika glad att se mig för man kan lätt känna sig lite ensam i en så stor stad.
 
 
Vi gick lite på stan för att titta efter midsommarklänning men tyvärr utan någon vidare lycka. Så istället gick vi till en ganska nyöppnad dumplingsrestaurang på söder. Vi kände oss ganska vilsna i vad det var för något man skulle beställa och hur mycket efter som Carolina aldrig ätit och jag bara gjort det en gång. Men efter lite hjälp lyckades vi i alla fall få in våra dumplings!
 
 
Och gott va det! Om ni inte smakat dumplings tycker jag att ni borde göra det, det smakar som en blandning av ljummen sushi och tortellini? Kanske en konstig beskrivning. Asiatisk tortellini helt enkelt. + att vi beställde in edamame bönor som jag aldrig hittat men velat prova för alla äter det verkar det som. Även där hade vi lite problem för det va lite oklart huruvida man skulle äta skalet eller inte. Någon som vet?
 
 
När maten var uppäten tog vi en kopp te och promenerade runt på söder
 
 
När vi var fruktansvärt trötta i fötterna av allt promenerande tog vi bussen till lilla Essingen där Carolina bor. Vi stupade i sängen och låg och pratade om framtidsplaner. Dom får ni höra om lite senare när det är mer bestämt.
 
Tisdag
Dagen efter vinkad jag av Carolina och tog bussen mot nytorget för att träffa Moa
 
 
När vi druckit kaffe med påtår och uppdaterat varandra om livet (samt konstaterat att vi har samma festliga plan i november) Gick vi en sväng och letade skrivbok åt Moa. Vi var in i massa fina bokaffärer där man ville ha allt!
 
Jag hittade bland annat en dansk porr bok med bilder från tidigt 1900-tal som jag tyckte va lite spexig. Men den fick stanna kvar i affären.
Sen va det dom två dagarna slut och jag tog tåget tillbaka till Gävle
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0