Sista dagen i oktober

Den sista dagen i oktober satt vi på café. Det har blivit höst på riktigt här nu. Som det är i september hemma på ett ungefär. Vi pratade om viktiga saker och om oviktiga saker, jag petade på ett barn och fick en varning av Madelene. Får man tio varningar måste man tydligen skämmas och gå hem. Tur att jag bara fick två, den andra minns jag inte för vad.
 
 
 
 
 
 
Efter som det var halloween hade dom pyntat med skelett och pumpa. Vi är lite efter med halloweenfirandet och ska äta pumpasoppa idag istället och klä ut oss i helgen. För egentligen får man väl fira halloween lite när man vill?
 
 
 
 
 
Sen fick jag lite brått, till och med så bråttom att jag glömde min tygkasse med bok och stickning! Men som tur va hade Madelene hittat den gömd under soffan. Jag var nämligen bjuden på födelsedagskalas hos mina finfina grannar!
 
Men först ett stop för att köpa en cupcake i present
 
 
Tyvärr va den med oreosmak slut. Så jag valde en som hette red velvet i stället och hoppades på att den skulle vara minst lika god
 
 
När jag kom dit bjöds det på jordgubb/hallontårta och en drös med hembakade bullar och kaffe!
 
 
När vi fikat upp och sjungit ja må hon leva kramades vi hejdå och jag gick hem till Madelenes nya lya för att äta. Jag har även tagit steget att våga parata med hennes rumskamrater från Amerika och kanske det största, att våga tända gasspisen. Himla läskigt! Är väldigt glad att vi har en vanlig hederlig elspis från IKEA, för så kontinental kommer jag nog aldrig bli att jag tycker det är lätt att hantera gas+eld.
 
 
 
 
Madelene bor kanske åtta gånger finare än mig...
 
 
 
 
 
Nästan alla rum har olika golvplattor, det är högt till tak och dörrarna har glasfönster. Suck, vad avundsjuk jag är.
 
 
Men kallt är det! Så det är koftan och tofflorna på. Sånt man får ta när man bor i förra sekelsifteshus
 
 
 
Vi satt i vardagsrummet som har det finaste golvet, åt ugnsfikon med honung och drack te med kanel och mjölk, gjorde en spellista och jag blev skrämd sjutioelva gånger av hennes rumskompis som klätt ut sig till spöke inför ett halloweenkalas
 
 
 
 
 
 
Nu ska jag köpa en pumpa!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0