Ett spretigt inlägg

Jag har knappt varit hemma en minut dom senaste dagarna, så här kommer ett inlägg som summerar upp mina dagar sen i torsdags ungefär!
 
Torsdag eftermiddag:
Äter sista måltiden med min favorit Emma på ett falafelställe i Raval. Raval är förövrigt den stadsdel med vettigast och billigast falafel. + att man får såsen med sig till bordet så då kan man ha i hur mycket man vill och det är ju bra för sås är gott.
 
 
 
Sen lämnade jag Emma i lägenheten för jag kunde inte lämna av henne vid bussen, för sorgligt för mig. Sen fälde jag någon tår och gick på humana second hand för att bli lite gladare. Och det hjälpte en skvett för jag hittade en vit spetsgrej som behöver göras om lite men när jag är klar blir det nog en fin klänningsöverdel av kalaset.
 
Fredag:
Åkte tidigt på morgonen till Barcelonas ände för att hjälpa Madelene att flytta lite närmare centrum. Vi var super effektiva, packade och slängde hejvillt. Men när Madelene tryckt in hela sitt liv i hissen blev genvägen en senväg och hissen stannade innan den kom ner med all packning. Så vi fick sitta och vänta på en hissreparatör i 4 timmar innan vi kunde fortsätta. Men det gjorde inte så mycket
 
 
När vi var färdigflyttade och installerade i den nya lägenheten gick vi till Cat Bar och drack flytt-öl. Det var supermysigt där inne med massa olika ölsorter och ett litet loft med soffa där vi satt och spanade ut över hela baren.
 
 
 
Lördag:
Lördagen flög snabbt förbi. Stickade och läste på Cosmo innan jag bytte om för att gå hem till Anna
 
Vi satt på hennes lilla lilla balkong och drack rödvin innan vi gick till biografen för att se Heima. Dokumentärfilmen om Sigur ros.
 
 
Självfallet va den megabra och vacker, precis som jag tänkt mig att den skulle vara. Nu har jag ett extremt sug efter att åka till Island.
 
 
Söndag:
Hela söndagen spenderades på Cosmo (såklart) med att förhöra spanskaglosor. Vi hann även med att koka kålsoppa bra kall söndag i Barcelona mat och äta popcorn.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0