Scones och In Edit

Denna morgon började lite mysigare än dom flesta mornar för jag och Emma ställde oss och bakade scones. Vi hade massa goda tillbehör som cream chees, lemon curd, pesto och tomat. Och självfallet te och juice!
 
Efter mysfrukosten mötte jag upp Anna. Vi gick till Carrer de Muntaner och köpte biljetter till en musikdokumentär festival som är i Barcelona nu. Det finns massa olika dokumentärer och andra filmer som handlar om musik på ett eller annat sätt. Jag hade spanat in dokumentären Heima om Sigur rós som jag tycker verkar fin. Först fick vi stå i en lång kö men det gjorde inget för det var en väldigt trevlig man som stod bakom oss så vi fick oss en liten pratstund med honom, bland annat om Ingmar Bergman och The Kinks.
 
 
Sen gick vi till Cosmo, drack kaffe, stickade och läste
 
 
Nu har jag precis kommit hem från grönsaksaffären där jag köpt en enorm vitkål som kommer ta år att äta upp. Men jag ska börja med att göra en vegansk wook/gryta med glasnudlar och cocosmjölk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0