Franskt café och cavabar

Igår va det en väldigt regnig dag. Jag har blivit bortskämd med strålande sol och barbent väder ett tag nu så det kändes jättekonstigt att bli blöt om fötterna och ha frissigt hår.
 
För att göra något mysigt av dagen i stället för att deppa över att man inte kunde sitta i parken med picknick en lördag gick vi en sväng på stan och sedan till ett mysigt franskt café.
 
 
 
 
 
utanför fönstrett smattrade regnet mot gatan
 
 
När vi lyssnat på Edith Piaf och annat franskt gick vi hem och åt tapas och vilade innan vi mötte upp Stina på en Cavabar nere vid Barcelonetta. Där va det billigt billigt billigt med ett glas cava kan jag säga! Den billigaste kostade 90 cent och den dyraste va inte alls dyr.
 
 
Det var inte bara vi som va sugna på cava kan jag säga! Helt tok-fullt med folk! Så man fick tränga sig för att komma fram till disken och få sitt glas med rosa bubblig cava
 
 
 
 
 
 
 
 
Där stod vi och tjattrade lite medan cavan flödade runt om oss innan vi gick vidare
 
 
Under kvällen hittade vi även en vinkällare med mitt nya favorit vin! La petite Agnes
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sanna

Har du varit här ännu? Ser ju jättefestligt ut!

http://www.secretsofbarcelona.com/en/food/cafe-bistro/pudding.html

Svar: Ja! Jag va faktiskt där i lördags! Jättehärligt ställe med supermega goda kakor!
Agnes Olson

2013-04-30 @ 11:00:01
URL: http://fridasusannaj.blogg.se
Postat av: Anonym

hur finansierar du din tid i brcelona??

2013-05-09 @ 22:07:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0