Massa sol, picknick och fina dagar

Jag tycks ha drabbats av någon slags vårtrötthet. Orkar knappt med det där vardagsfixet som behöver göras, så som att tvätta håret och diska. Det som brukar vara snabbt och lätt fixat får nu stiga åt sidan. Måla om naglarna och klippa håret, upptäcka nya spännande saker och träffa nya människor får nu vänta lite. Och det där med att blogga. Jag har ju viljan, det är bara orken som haltar.
 
Förra helgen va det långledigt för min del då jag jobbade en dag på påsken. Då firade jag och Madelene med go-middag på ett av våra favvofik.
 
 
 
Dagen efter va det sommar på riktigt. Vi var trötta på att det aldrig blir riktigt tyst i stan så vi tog tåget 15 minuter utanför Barcelona till Badalona. Där va det inte så mycket turister och trafik, istället fick vi lyssna på havet, måsarna och tåget som susade förbi då och då.
 
 
 
 
 
 
När vi solat och badat i några timmar storsade vi runt på gatorna i den lilla staden. Köpte två bikinis och drack öl på en uteservering.
 
 
När solen började sjunka tog vi tåget tillbaka till storstaden och va brunbrända och trötta.
 
På lördagen satt vi i parken med massa härliga människor och hade picknick. Jag brände ena axeln och bättrade på mina mystiska utslag på handen (som jag mest troligt fått av cykelstyret)
 
 
På söndagen minns jag inte vad vi gjorde, säkert inget  vettigt. Men på kvällen kom i allafall Madelenes fina pappa! Och med sig hade han massa godis och presenter!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0