musée-söndag

Varje första söndag i månaden är nästan alla muséer gratis i Barcelona. Detta ville vi ju såklart inte missa! Madelene, Matilda och Linnea gick upp tidigt för att stå i kö till Picasso-muséet, men jag var där i höstas med m&p så jag stannade i stället hemma i soffan och småsov. Jag mötte sedan upp dem och Ellionor för att gå till Historiaskamuséet nere vid hamnen.
 
Dit har jag velat gå sen dag 1
 
 
Det var vackert väder men kallt. Känns som sommaren gick bakåt och blev till vår igen...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Madelene var stolt över att kunna lyfta en hel rustning. Jag hängde mig i repet och fick inte ens upp nätet en millimeter...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
När vi vandrat igenom 3 våningar av Spaniens blodiga historia kom vi högst upp till takterassen med en härlig utsikt
 
 
 
 
Nästa första söndag hoppas jag på chokladmuséet!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0