Norrköping

Direkt efter jobbet kl 15 förra lördagen rusade jag till tåget. Pirrig, glad och vill-vara-framme-NU-känslan i magen. På perrongen stod min Madelene, glad som vanligt och log enda upp i sina stora bruna ögon. Vi åkte hem till henne och fick go pizza som hennes pappa gjort, sen satt vi och pratade med hennes familj runt köksbordet
 
 
Dagen efter, alltså söndagen innan nyår började rundvandringen i Norrköping, Madelene ville visa allt, men vi började på hennes favorit ställe, arbetsmuseet.
 
 
Men allra först en kopp kaffe i museets café med Jennifer. Man kan ju inte kultura utan kaffe i kroppen
 
 
Efter museet gick vi en sväng på stan, fikade med Madelenes barndomsvänner och sen tog vi spårvagnen hem för att laga middag, pussas och se på film.
 
Det har varit en hel del fikande denna vecka, så även nyårsafton. Vi träffade Maria på espresso house för dom caféer vi planerat att besöka var stängde, men det dög bra det för vi fick god varmchoklad med grädda.
Här står jag och är glad över att få åka spårvagn, det gör man ju inte varjedag!
 
 
Jag svängde även in på systemet för att köpa rosa bubbel till kvällen, och det va jag inte ensam om att göra för det va kö IN på systemet. Jisses...
 
 
Sen hade vi en lugn, fin och mogen nyårsafton. Vi åt 3rätters med mozzarella/tomat förrätt, lax och rödpesto rätt och till efterrätt Gino med smällt chokladtomte, mycket gott! Efter middagen tyckte vi det räckte med vuxenpoäng så pyjamasen åkte på, nässprayen fick även vara med hela kvällen för båda va sjuklingar. Filmen slutade exakt 2 minuter innan tolvslaget, så vi hann med en nyårspuss medan vi tittade på fyrverkerier
 
 
Vad Norrköping hade att erbjuda dom andra dagarna tar jag i ett senare inlägg, tjohej!
 
 

Kommentarer
Postat av: felicia

så himla fina ni är ihop!!

2013-01-06 @ 21:17:44
URL: http://tigerlilys.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0