En ledig lördag

Denna helg är den första sen jag kom hit som jag inte behövt jobba med ansökan till skola. Jag blev klar med den i torsdags och packade in den i brunt inslagspapper och skickade den med Amalia till Sverige. Så denna helg ska jag bara göra ingenting och vara ute i solen!
 
Idag vaknade vi inte av att klockan ringde 06,40, gick till Dia och handlade frukost som vi åt till ett avsnitt av Girls. Efter frukost klädde vi oss och gick ut i det fina vädret. Jag köpte ett par vårskor på Kling som jag spanat på i några veckor.
 
 
 
 
 
 
Sen gick vi till Colectivo och målade naglarna, drack cafe con leche och delade på en mustig morotskaka. Har saknat det caféet för jag har inte varit där på veckor!
 
 
 
Blomträden har börjat blomma över
 
 
Efter en sväng in i olika butiker kom vi hem med en väldigt rosa pelargon och en affisch. Ett livstecken i äggkartongen på balkongen.
 
 
 
 
 
Nu har jag precis knådat ihop en mandel"kött"bullssmet (Alltså vegetatiska köttbullar som är gjorda av mandel) som jag ska rulla till små bollar och steka.
 
Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0